Search
Close this search box.

بودای بزرگ در پوکت

مجسمه بودای بزرگ از مهم ترین جاذبه های گردشگری تور پوکت که طرفداران زیادی هم دارد و آخرین منجی مردم پوکت که از اکثر نقاط پوکت جنوبی قابل رویت است. این پیکره بر فراز تپه Nakkerd و مشرف بر Chalong، Kata، و Rawai واقع شده است و از طریق آن می‌توان به تماشای بخش جنوبی پوکت پرداخت. ساخت این بنای 45 متری در حدود 30 میلیون بات هزینه برداشت. در کنار بودای بزرگ یک پیکره طلایی کوچکتر قرار گرفته است که در واقع از جنس برنج ساخته شده است. برای رسیدن به بودای بزرگ باید از میان بسیاری از دیدنی های تایلند عبور کرد. مسیر رسیدن به بودای بزرگ نیز یکی از جاذبه های دیدنی پوکت محسوب می شود.

 ساخت این مجسمه ی زیبا از سال ۲۰۰۶ آغاز گردید و در طی یک سال ۱۲ متر از بدنه ی اصلی مجسمه ساخته شد. در بنای این مجسمه سعی شده تا در عین ظرافت، استحکام و زیبایی آن هم در نظر گرفته شود؛ این روند ادامه داشت تا ارتفاع بودای بزرگ پوکت در سال ۲۰۰۹ به ۴۰ متر رسید. از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ میلادی تمرکز بیشتر روی ریزه کاری ها بود و شکل و شمایل کلی مجسمه تغییر چندانی نکرد. از سال ۲۰۱۱ میلادی آرام آرام پای گردشگران به این جاذبه ی زیبا باز شد؛ اما هنوز این منطقه امکانات خوبی برای پذیرایی از آن ها نداشت و افراد زیادی به صورت پیاده به سوی مجسمه رهسپار می شدند. سال ۲۰۱۱ بود که مسئولان متوجه شدند هزینه ی سنگ های مرمرین این سازه سر به فلک می کشد و باید چاره ای در این زمینه اندیشیده شود به همین خاطر از مراجعان علاقمند خواستند تا آنان را در هزینه ها یاری کنند. روند ساخت این مجسمه در سال ۲۰۱۱ با پیشرفت چشمگیری همراه بود اما مشکل اصلی گردشگران، عدم وجود وسایل نقلیه ی عمومی برای رسیدن به این جاذبه ی زیبا بود که این مشکل هنوز هم کمابیش ادامه دارد. از سال ۲۰۱۳ تا کنون همه ساله این مجسمه پیشرفت زیادی می کند و محوطه ی آن هم گسترش بیشتری می یابد. از همین سال بود که به نکاتی همانند سرویس بهداشتی تمیز و مناسب در محوطه، گُل کاری و… اهمیت زیادی داده شد. بودای بزرگ پوکت طی سال های مختلفی تکمیل شده است و هنوز هم این ساخت و ساز ادامه دارد.

بودای بزرگ پوکت کاملا سفید رنگ است و اگر به آن نزدیک شوید، غرق در ابهت و عظمتش خواهید شد. مجسمه بودای تایلند مهم ترین پروژه ی عمرانی تایلند در ۱۰۰ سال اخیر است. و یکی از گران قیمت ترین مجسمه های موجود در سراسر کشور تایلند به حساب می آید که این مجسمه از سنگ مرمر طراحی شده و بودجه ساخت آن نیز غالبا از کمک‌های مردمی تهیه شده است. مجسمه ی بودای بزرگ یا بیگ بودا به عنوان نماد و سمبل شهر پوکت شناخته می شود و برای همه ی تایلندی ها اهمیت بسیاری دارد. تندیس های بودا برای مردمان تایلند بسیار مقدس و قابل احترام هستند. ۹۵ درصد از جمعیت این کشور پیرو مذهب بودایی اند و با سفر به این سرزمین صدها و بلکه هزاران مجسمه در ابعاد گوناگون از بودا را مشاهده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *