Search
Close this search box.

راهنمای سفر به تایلند- بانکوک

بانکوک پایتخت تایلند، ملقب به شهر فرشتگان است. اگر قصد سفر به بانکوک که پر از شگفتی است را دارید و هنوز نمی‌دانید از کجاها دیدن کنید، با راهنمای سفر به تایلند همراه باشید. فرقی نمی‌کند که با چه هدفی به بانکوک سفر کنید؛ دیدن مناظر، ماجراجویی، چشیدن طعم غذاهای محلی یا خرید و امکانات تفریحی‌ای که در اختیار شما قرار می‌گیرد آن قدر زیاد است که شما را در تمام طول روز، سرگرم نگه می‌دارد.

درباره تایلند

پایتخت : بانکوک
وسعت : حدود 513 هزار کیلومتر مربع
جمعیت : حدود 67 میلیون نفر
زبان رسمی : تایلندی
پول رایج : بات
کد تلفن : 66+
شهرهای مهم : بانکوک، پاتایا، پوکت، سامویی، چیانگ مای
اختلاف ساعت با تهران: ۳:۳۰+
نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت با فرکانس ۵۰ هرتز (دوشاخه‌های نوع A، B و C)

جاذبه های گردشگری بانکوک

 بانکوک شهر بسیار بزرگی است و جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز در آن وجود دارد. ما در این مطلب از گشتمان به معرفی برخی از این مکان ها که در تور تایلند می توان رفت پرداخته ایم.

مجموعه کاخ پادشاهی ( Grand Palace ): یکی از مکان های دیدنی بانکوک است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. این مجموعه از ساختمان های بسیار مجلل که محل سکونت پادشاهان تایلند از اواخر قرن 18 تا اواسط قرن 20 ام بوده است تشکیل شده است و امروزه تنها رویدادهای رسمی را در آن برگزار می‌کنند..این مجموعه در کنار رودخانه زیبای «چائو فرایا» قرار گرفته و از کاخ، معبدها و باغ‌ها تشکیل می‌شود. مهم‌ترین معبد موجود در این کاخ، معبد «وات پراکائو» است که برای ورود به آن باید لباس مخصوص به تن کنید.

مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو: این مجسمه نشسته بودا ( درحال مدیتیشن ) از یشم سبز ساخته شده و با لباسی از طلا تزئین شده است و حدود 45 سانتیمتر بلندی دارد.بودای زمردین مقدس ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک واقع شده است.و از تاریخچه ای طولانی برخوردار است:بر اساس افسانه ها، این بودا سال ۴۳ قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از ۳۰۰ سال برای در امان ماندن ازجنگ داخلی به سریلانکا برده شد. پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار طوفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال های بعد پس از گذر از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید. در آن زمان حکمران چیانگ رای آن را مخفی کرد ولی در سال ۱۴۳۴ به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس به شهر چیانگ مای برده شد و تا سال ۱۵۵۲ در آنجا ماند. سرانجام در قرن ۱۸، رامای اول که در آن زمان فرمانده بود، با تصرف بودای زمردین، آن را به ایالت خود آورد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال ۱۷۸۴ به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد. این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند

 معبد بودای خوابیده یا بودای لمیده : معبد بودای خوابیده ( Wat Pho )یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین معبدهای تایلند است که ترکیبی از تاریخ وعلم پزشکی سنتی تایلندی است.این معبد مرکزی برای مدیتیشن و آموزش ماساژ سنتی است. یش از 1000 مجسمه بودا در این معبد وجود دارند و بیشتر شهرت آن،بخاطر وجود مجسمه بودای خوابیده طلایی ( Gold Reclining Buddha ) به طول 46 متر و بلندی 15 متر است.این معبد در جوار مجموعه گرند پالاس واقع شده است.

بازار شناور روی آب بانکوک: بازار روی آب این شهر که در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید وفروش محصولات گیاهی وسبزی وغذاهای محلی هستند و درآن زنان محلی میوه و سبزیجات خود را درقایق های کوچک می فروشند.شلوغ ترین ساعات کار بازار ۶ تا ۱۱ صبح است و بهتر است که گردشگران از این شیوه سنتی خرید وفروش کالا در ساعات اولیه صبح بازدید کنند.این کانال آب که درسال ۱۸۶۸ به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده،محلی بسیار جذاب برای گردشگران است وآنها می توانند با کرایه قایق از این مکان کم نظیر دیدن کنند.

مزرعه تمساح ها: مزرعه تمساح ها ( Crocodile Farm )در 30 کیلومتری بانکوک قرار دارد و در حدود 60.000 تمساح از 28 گونه مختلف را درخود جای داده است.حیوانات دیگری از جمله فیل،میمون، شیر و مار نیزدر این مزرعه وجود دارند.موزه دایناسورها هم که شامل گونه های متنوع دایناسور و اسکلت های آنها است در این مکان واقع شده است. هر روزه نمایش های متنوعی همچون کشتی با تمساح ها و حرکات آکروباتیک فیل ها در این مکان اجرا می شود.

شهر سوخته بانکوک: آیوتایا شهر تاریخی است که بیش از ۴ قرن پایتخت تایلند محسوب می شد،این شهر از بناهای تاریخی این کشور است که علاوه بر مرکزیت تمدن آسیای جنوب شرقی در زمان خود یکی از بزرگترین شهرهای دنیا بشمار می آمد.پادشاهان بسیاری در این شهر حکومت کردند.،و تا مدتها در اوج قدرت و ثروت قرار داشت.اما اکنون فقط معبدهای تخریب شده ای در آن به چشم میخورد.و در لیست جهانی یونسکو ثبت شده است.این شهر که در ۸۰ کیلومتری بانکوک قرار دارد سابقا بیش از ۴۰۰ معبد را در خود جای داده بود.

 راهنمای خرید در بانکوک

بانکوک بهشت افراد عاشق خرید است و یکی از بزرگترین شهرهای آسیا برای خرید به شمار می آید که در آن هم لباس‌ و لوازم جانبی ارزان قیمت و هم ابزار تکنولوژیکی گران و به روز دنیا را پیدا می‌کنید. تنوع و گوناگونی محصولات و اجناس، تجربه خرید را در این شهر لذ‌ت‌بخش‌تر می‌کند. شماری از بزرگترین مراکز خرید آسیا و بازارهای محلی هم در این شهر قرار گرفته اند. سرگرمی که معمولا برای گردشگران جذابیت دارد، خرید کردن است. خصوصا ایرانی ها که سنت سوغاتی آوردن از سفر را دارند، برایشان معرفی بازار های مقاصد گردشگری همواره جذاب باشد، اما شاید بازاری که روی آب باشد خودش جذابیت خرید را دوچندان بکند. بازار روی آب تایلند ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک، قرار دارد. یکی از شلوغ ترین بازارهای این کشور است که همه چیز در آن قابل خرید و فروش است؛ از غذا ها و میوه های محلی گرفته تا صنایع دستی مردم تایلند، اما یکی از تجربه های جالب برای یک گردشگر خارجی این است که از شیوه سنتی خرید و فروش مردم تایلند در ساعت های کاری این بازار خصوصا در صبح های زود دیدن کند. پس پیشنهاد می کنیم جوری برنامه ریزی کنید که در شلوغ ترین ساعات کار بازار یعنی ۶ تا ۱۱ صبح آنجا باشید.

نکات خریدی که باید به آن توجه کنید:

– در مکان های شلوغ مواظب کیف و اشیاء قیمتی خود باشید
– بعضی از فروشگاه ها جنس فروخته شده را تعویض نمی کنند، قبل از خروج از فروشگاه جنس خود را بررسی نمایید و رسید خرید را دور نیاندازید
– در فروشگاه هایی که بر روی کالا قیمت درج نشده می توانید در مورد گرفتن تخفیف چانه بزنید
-مواظب فروشندگان دوره گرد باشید زیرا ممکن است اجناس نامرغوب را به شما ارائه نمایند
– برای خرید جواهرات به جای خرید از فروشگاه های عادی به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و رسید و گواهی مربوطه را نیز دریافت نمایید.
– به پیشنهاد افرادی که نمی شناسید برای خرید به فروشگاه هایی که معرفی می کنند نروید زیرا آنها از فروشگاه کمیسیون دریافت می کنند و آنرا به قیمت کالا اضافه می کنند.

مراکز خرید بانکوک

رابینسون بانکوک: در منطقه سیلوم ودر دهانه خیابان  قرار گرفته و محلی دلچسب می باشد که در این فروشگاه مرکز جواهرات و کافی شاپ و فروش لوازم ورزشی می باشد. رابینسون به طور مثال مانند بازار جواهرات تهران مانند بازار بزرگ تهران می باشد بسیار پر زرق و برق و بسیار زیبا می باشد.

سیلوم بانکوک :در طول روز خیابان های اطراف سیلوم شاهد کارگران دفاتر که برای ملاقات یا خوردن غذایی در رستوران ها یا دست فروش های کنار خیابان که در حال پرسه زدن هستند. می باشد. این مکان جواب بانکوک به Wall street  وال استریت می باشد. اگرچه در شب منطقه با غرفه های فروش لباس های دست دوم ، شمع دانی های چوبی ، روبالشی های ساتن و ابریشم ، چراغ های چشمک زن ، جواهرات منجوق زده و اجناس کمیاب زنده می شود.

جمعه بازار چاتوچک: این بازار ، قهرمان بی چون چرای بازارهای تایلند و به جرات جهان می باشد. با داشتن بیش از 15000 غرفه مستقل در مساحتی بالغ بر 35 هکتار Acres  این بازار دارای محصولات بومی و صنایع دستی مانند زیرپایی های بامبو ، لامپ و دیگر وسایل خانگی و همچنین صنایع دستی مذهبی ، لباس های تابستانی ، گیاهان و عتیقه ها و اشیاء هنری می باشد.. جمعه بازار چاتوچک تقریبا شبیه جمعه بازار خودمان انواع مختلف اجناس ارزان قیمت خرید و فروش می شود.

مرکز خرید ایمپوریوم بانکوک : پائین تر از خیابان نزدیک Sukhumvitsoi24  و چسبیده  به ایستگاه فرام فانگ مجموعه خرید ایمپوریوم قرار دارد که طرح های جدید مارک هایی مانند Guess گیس Chaps چپس Sprit اسپریت و  Jaspal جاسپل این مکان را به محل مورد علاقه جوانان ثروتمند و ممتاز در تایلند تبدیل می کند. ایمپوریوم هم بزرگ و معروف برای خرید برندهای معروف دنیا می باشد

ساخومویت بانکوک: این خیابان یکی از خیابان های طولانی دنیا است که بزرگراه متصل می شود و نهایتا به مرز Cambodia  می رسد و دارای بهترین بنگاه های معاملات ملکی ، پارک های جذاب و زیبا ، برج های اداری  ، هتل های 5 ستاره و رستوران های غنی و مجهز  می باشد. دست فروشان در ابتدای ساخومویت به فروختن بادبزن ، کنده کاریهای روی چوب  ، نقاشی های بودایی ، لوازم ورزشی و چمدان می پردازند. و خیاط های زیادی در این خیابان وجو دارند که برای توریست ها کت ، شلوار ، پوشاک مردانه و زنانه  می دوزند .

بازار پراتونم بانکوک: چند قدم آن طرف تر از Pantip ، بازار پراتونم قرار دارد که دریایی از غرفه هایی است که به فروش کیف های دستی جذاب و عینک های آفتابی و جواهرات ساخته شده با دست و لباس مخصوص ساحل و سوغاتی هایی برای تمام اعضا خانواده می پردازد. بازار پراتونم یکی از مراکز خرید قدیمی بانکوک است در اصل مثل بازار بزرگ خودمان است هر چیزی که فکر کنید در این بازار برای خرید است.

گیسون پلازا بانکوک :در مقابل خیابان پخش نور سفید و نورانی که در این محل محصولات لوکس در کنار  مارکهای معروف گوچی ، آرمانی ، دیوار ، فندی و بربری و مارکهای تایلندی مانند فلانا flynow  و … می باشد. گیسون پلازا هم در نوع خودش یکی مرکز خرید بسیار جالب و دیدنی می باشد اگر دنبال مرکز خرید جدید در بانکوک می گردید حتما سری به گیسون پلازا بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *